רכישת דירה מקבלן – כל מה שצריך לדעת

רכישת דירה ראשונה זה בדרך כלל צעד מאוד משמעותי וחשוב בחייכם, שבה אתם משקיעים את מרב כספכם.

לרכישה כזו מומלץ להגיע מוכנים ולדעת את הפרטים הקשורים לעסקה מסוג זה.

מדובר בדירה חדשה שאתם בוחרים את התכנית שלה על הנייר (במידה והבניין עדיין לא נבנה),אתם מבצעים שינוי בחדרים, הכולל שינוי בקירות, חשמל ואינסטלציה ומעצבים את המטבח והכל חדש.

רכישת דירה מקבלן זו עסקה שנמשכת כמה שנים עד שמקבלים את המפתח להיכנס לדירה.

לפני שאתם נכנסים לעסקה כזו חשוב שתדעו כמה דברים חשובים:

בירור פרטים

מיקום הפרויקט, תאריך סופי לסיום הבנייה, מיהו היזם ומיהו הקבלן, מי הבנק המלווה את הפרויקט ומחירים לדירות שאתם מתעניינים.

בדיקת סביבה

תעשו סיבוב במיקום המתוכנן ותראו אם אתם לא מזהים מבנים שיכול להיות יפריעו לסביבה השקטה שלכם. בדקו לגבי בתי ספר וגני ילדים בסביבה, למי שרלוונטי. תבדקו לגבי פרויקטים עתידיים דרך רשות המקומית כדי שלא תופתעו שפתאום מול החלון שלכם פותחים מרכז קניות ענק.

בדיקת יזם הפרוייקט

מולו אתם סוגרים את העסקה והוא אחראי על כל השלבים המכירה, בנייה והליווי הבנקאי. מומלץ לבדוק את היזם ואת מצב הפיננסי שלו, עמידה בלוחות זמנים בפרוייקטים אחרים, רמת גימור, אחריות ,ניתן לקבל מידע בהתאחדות הקבלים ופנקסי קבלנים במשרד הבינוי והשיכון, לעסוק סקר ברשתות חברתיות ולבדוק פסקי דין בגוגל. אתם לא רוצים להיכנס לעסקה עם יזם עם עבר משפטי או חוות דעות גרועות לגבי העבודה שלו.

חברת בנייה

חשוב לבדוק את הקבלן או חברת בנייה שמבצעים את הבניה בפועל – מה ההתמחות, מה סטנדרט בניה , עמידה בלוח זמנים ,התאמה בין היזם לקבלן.

קרקע 

מומלץ לבדוק שאין עיקולים או שעבודים על הקרקע

היתר בניה

יש לבדוק מתי מתקבל היתר בניה, במידה ולא קיים עדיין. כחוק,ליזם אסור להתחיל לבות לפני קבלת היתר בניה.ייתכן שתרכשו את הדירה עוד לפני קבלת ההיתר בניה. יש לוודא שיש הגבלת זמן לקבלת היתר ובמידה ולא מתקבל,יש לכם זכות לבטל עסקה ללא תשלום קנס.

מחיר סופי של הדירה

למחר שקבלן מציע לכם יש תוספות ,כמו מדד תשומות הבנייה, על כל שינוי שתרצו לבצע בדירה תצטרכו להוסיף תשלום. תבדקו אם המחיר כולל מע"מ.חשוב להיערך לזה מראש ולהכין סכום כסף בצד.תתכננו את התקציב שלכם ותדעו מה הון העצמי שלכם לפני שאתם נכנסים לעסקה מסוג זה

 

חוזה רכישה מול קבלן

אתם מחויבים לשלם סכום מסוים לעו"ד של הקבלן על הכנת החוזה ורישום לטאבו, תזכרו! עו"ד של הקבלן לא מייצג אותכם, אלא רק את הצד של הקבלן ולכן המלצה חמה זה לקחת עו"ד המתמחה בתחום הנדל"ן ושיהיה מטעמכם.

בדיקת משכנתה

לפני שאתם חותמים על החוזה רכישה, תבקשו אישור עקרוני לעסקה לפחות מבנק אחד. לאחר חתימת החוזה ניתן לנהל משא ומתן מול בנקים שונים עד לתוצאה המשתלמת  ביותר.

תשלומים

בשלב החוזה אתם מסכמים עם הקבלן לגבי לוח תשלומים. במקרה זה כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות ותמיד מומלץ להשאיר כ10% לסוף, ממש לפני מסירת הדירה.

ערבות בנקאית

מרבית פרויקטים מקבלן מלווים באמצעות מימון על ידי בנק מלווה. ליווי בנקאי נותן לכם שקט נפשי. חשוב לבדוק מי הבנק המלווה ואיזה הגנה על הכסף אתם מקבלים.

מסירת הדירה

לאחר קבלת הודעה על מועד מסירה יש לבצע בדיקה קפדנית בדירה ולראות כי אין ליקויים שקבלן צריך לתקן.

בכל עסקה גדולה שאתם עושים כדאי ומומלץ לעשות את כל הבדיקות המקדימות, החל מאישור עקרוני למשכנתה ועד למי יהיו השכנים שלכם בבניין או בקומה.

אני ממליצה לכם להתכונן טוב טוב לעסקה מסוג זה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא.

אירית – יועצת משכנתאות ופתרונות פיננסיים

דברו איתי היום כדי לשלם פחות מחר

ליצירת קשר:0506345137

מייל :[email protected]

 

 

 

 

 

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת!

דילוג לתוכן