איך לבחור בנק למשכנתה?

לא פעם אני שומעת מהשיחות עם לקוחות פוטנציאלים שהם מתכננים לקחת משכנתה וברור שהם לוקחים את המשכנתה מהבנק שלהם,שבו מתנהל העו"ש שלהם.

בסך הכל הגיוני, שהבנק שבו נמצא העו"ש יבוא לקראתכם בתנאי המשכנתה וייתן לכם את ההצעה הכי טובה,כך שבעצם אתם ממש סומכים על הבנק שלכם ואין לכם שום סיבה לבדוק מה ההצעה שיתנו לכם בבנקים אחרים. הסיבה הנוספת שאתם בוחרים לקחת משכנתה בבנק שבו מתנהל העו"ש שלכם זה מטעמי נוחות, שבעצם לא צריך להתעסק בבנק אחר שאתם לא מכירים.

הסיבות האלה מובנות מאוד ואפשר להזדהות עם המחשבה הזאת, אבל לא כשמדובר בכסף שלכם!

בכל עסקה שאתם עושים מול הבנק,חשוב לזכור שבנק הוא גוף פיננסי שרוצה להרוויח וממש לא מעניין אותו לבוא לקראתכם,מבחינת הבנק,אם החלטתם לקחת משכנתה ללא בדיקה מול הבנקים האחרים,אתם לקוח השבוי שלהם.

מה שלא מספרים לכם בבנק,זה שאם הבנקאית מחייכת ונחמדה אליכם – זה ממש לא אומר כלום שהיא תתן לכם את התנאים הכי טובים שאפשר.

רכישת דירה היא ללא ספק העסקה הכי גדולה בחייכם, ולכם, הלקוחות, יש אחריות גדולה מאוד בנוגע לבנק שממנו תקחו את המשכנתה.

במאמר זה תקבלו כמה דגשים חשובים לבחירת בנק לקבלת משכנתה.

ראשית- חייבים לדעת איזה בנק עדיף לכם מבחינת העסקה שאתם מבצעים. אולי תתפלאו, אבל לא כל בנק יסכים לתת את המשכנתה בכל מקרה .קיימות עסקאות מסובכות יותר ומסובכות פחות ולכן חשוב לדעת מראש איזה בנק "לא בתמונה" מבחינת העסקה ולא לפנות אליו מראש. אגב, זה יכול להיות גם הבנק שלכם איפה שמתנהל עו"ש שלכם.

חבל על הזמן שלכם אם תגישו בקשה למשכנתה בבנק לא רלוונטי לעסקה, מצב כזה יכול לעכב לכם את קבלת האישור העקרוני והעסקה עלולה להתפוצץ.

שנית – אחרי שהבנתם איזה בנק מתאים לעסקה שלכם,צריך להגיש בקשה לאישור עקרוני.בחלק מהבנקים ניתן לבצע את התהליך באופן דיגיטלי ולהמתין עד 5 ימים לקבלת אישור עקרוני.

בהגשה הדיגיטלית חשוב להזין את כל הפרטים המדויקים ולא רק לסמן V.אישור עקרוני לא באמת מחייב את הבנק לתת לכם משכנתה ולכן כדי להיות שהאישור באמת תואם למציאות חשוב להכניס את הנתונים המדוייקים.

שלישית – לאחר קבלת האישור העקרוני,מבנק אחד או מכמה בנקים,עליכם לקבוע פגישה עם הבנקאי על מנת לאמת את כל הנתונים ולקבל הצעה למשכנתה. גם במקרה הזה, חשוב לראות מי הבנק שבאמת רוצה אותכם כלקוחות שלו וכמה זמן צריך לחכות לפגישה הראשונה עם הבנקאי.

לקבלת הצעה למשכנתה חשוב להגיע לפגישה הזאת מוכנים, עם תמהיל מוכן שתכננתם מראש ולקבל הצעה לריביות לאותו תמהיל כדי שתוכלו להשוות בין הבנקים. עליכם לקבוע את מסגרת התקציב ולהחליט מראש באיזה סכום החזר חודשי תוכלו לעמוד. על בסיס הנתונים האלה תוכלו לבחור מסלולי הלוואה ולהתייחס לעוד כמה פרמטרים חשובים .השלב הזה הכי קריטי בכל תהליך המשכנתה!

ייתכן והבנקאי יציע לכם את התמהיל משלו. החל מחודש אוגוסט 2022 תכנס רפורמה חדשה המחייבת את הבנק להציג ללקוח שלושה תמהילים שמתוכם הלקוח יוכל לבחור או תמהיל רביעי על פי בקשת הלקוח.עליכם לקבל הצעה מכל בנק שנתן לכם אישור עקרוני כדי שתוכלו להשוות תפוחים לתפוחים ולראות באיזה בנק ההצעה הכי טובה.

בקבלת משכנתה יש חשיבות לא קטנה לזמנים שחשוב לעמוד בהם,גם מבחינת החוזה שהתחייבתם אליו, וגם מבחינת תוקף הריביות שהיום הוא עומד על 24 ימים(כולל שישי שבת).

קיימים בנקים מהירים יותר ואיטיים יותר- פרט שחשוב לדעת לפני בחירת בנק בכדי שלא תגיעו להפרת חוזה או שינויים בהצעה הראשונית שקיבלתם מהבנק.

פרט נוסף שחשוב לדעת בבחירת הבנק, במידה ויש לכם צורך בהלוואה משלימה לדיור- האם אותו בנק יבוא לקראתכם במתן הלוואה שכזאת בתנאים טובים ,ייתכן ויש בנקים שהתנאי שלהם יהיה העברת פעילות חשבון שלכם לאותו בנק.

בחירת בנק לקבלת משכנתה זה נושא מורכב וחשוב לא להיות פזיזים ולעשות את כל הבדיקות לפני שאתם מתחייבים בחוזה .

אני,אירית מירושניקוב,יועצת משכתאות מומחית,עם ניסיון רב,יודעת להבדיל בסוג העסקה והלקוח לאיזה בנק להגיש את הבקשה כדי לא לבזבז זמן רב בכל התהליך.

מוזמנים לפנות אלי לקבלת ליווי מלא בתהליך המשכנתה שלכם,ההלוואה הגדולה בחייכם!

 

 

 

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת!

דילוג לתוכן