קשרים ומאחורי הקלעים של הבנקים

בתור יועצת משכנתאות חשוב להיות מקצועית ומעודכנת ועם קשרים נכונים בבנקים השונים.

בדיוק בשביל זה התחלתי אתמול הכשרה חדשה, בשבילכם הלקוחות שלי.

כשלקוח פונה אלי הערך המוסף שלי שאני יכולה לתת לו זה הידע והניסיון שלי אך שום דבר לא משתווה לקשרים שיש לי בבנקים שונים ולדעת איך כל בנק פועל מאחורי הקלעים שלו.

נכון, יש מקרים פשוטים ואנשים יכולים להרים גבה ולשאול למה צריך לשלם ליועץ משכנתה ויש מקרים מורכבים שבלי ידע,הניסיון והקשרים בבנקים יכול להיות ללקוח לא תהיה משכנתה.

אגב,גם במקרים פשוטים שמתחילים כפשוטים, הענינים יכולים להסתבך.

אז בהכשרה שהתחלתי אנחנו פוגשים את המאשרים, הבוחים ומנהלים בבנקים האחראים לכל מה שמתרחש מאחורי הקלעים בבנק והם אלה שמחליטים אם בסופו של דבר לאשר את המשכנתה ובאיזה סכום.

במפגש הראשון נפגשתי עם מנהל אישורים וחיתום ואחראית תחום משכנתאות מרחב ירושלים והדרום בבנק דיסקונט.

לדוגמא: מניסיון שלי עם הבנק ,היו לי תיקים שהתעכבו בביצוע המשכנתה והיה לי מאוד חשוב ליישר איתם קו ולהבין מה בדיוק התהליך שעובר תיק של הלקוח ומה לוח הזמנים של הבנק.

אחד התפקידים של יועץ משכנתאות זה לעמוד בזמנים המוגדרים בחוזה רכישה ולכן אני חייבת לדעת אם הבנק שאני מבצעת את המשכנתה עבור הלקוח יעמוד בזמנים .

בנוסף נפגשתי עם מנהל מערך אשראי של בנק ירושלים. לבנק הזה מומלץ לפנות במקרים מורכבים ולא מקרה רגיל עם מספיק הכנסות, עמידה ביחס החזר ונכס בר משכון.

לדוגמא: פנו אלי לקוחות אחרי שקיבלו אישור עקרוני מבנק ירושלים .לשאלה שלי מדוע פניתם לבנק זה לקבלת אישור עקרוני כשאתם לקוחות מעולים בכל ההיבטים,הם ענו כי עו"ש שלהם מתנהל בבנק הזה ולכן הם ציפו מהבנק לתת להם את התנאים הכי טובים.

מדובר כאן בהטעיה , לקוחות מעולים בכל ההיבטים – כל בנק ישמח לתת להם משכנתה בתנאים מעולים אך אני בספק שבנק ירושלים יוכל לתת להם תנאים טובים יותר מבנקים אחרים,כי זה אופי הפעילות של הבנק הזה.

גם מנהל אגף משכנתאות של בנק מרכנתיל השתתף בהכשרה שלי. בנק זה מעדיף לתת משכנתאות ללקוחות שכירים ולכן מי שלקוח עצמאי ,לא כדאי לבזבז את הזמן שלו ולפנות לקבל הצעה למשכנתה מבנק זה.

ואם כבר יש לכם משכנתה בבנק מרכנתיל ואתם חושבים למחזר אותה לבנק אחר, כדאי לתת לבנק מרכנתיל הזדמנות ולשמר אותכם כי אתם יכולים להיות מופתעים.

ולבסוף, הופתעתי לשמוע על מערך דיגיטלי בבנק לאומי. לבנק הזה יש מוקד שמטפל במשכנתאות מרגע הגשת אישור עקרוני ועד לקבלת המשכנתה. למוקד זה קיימים סניפים בכל הארץ שניתן להגיע אליהם ולחתום על מסמכי המשכנתה אך הדבר הנוסף שהפתיע אותי שניתן לעשות חתימה על מסמכי המשכנתה בלי לצאת מהבית(בזום) לדוגמא, במקרה של מחלה או אי יכולת להגיע פיזית לסניף.

אחרי שהכרתי את האנשי מפתח בחלק מהבנקים ואת החלק השני אכיר במפגשים הבאים שיהיו לנו,אין ספק שיש לי למי לפנות לגבי טיפול הכי טוב עבור הלקוחות שלי.

בתהליך המשכנתה חשוב לא לבזבז זמן יקר ולפנות לבנקים שלא רלוונטיים לעסקה ו/או לסוג הלקוח ויותר חשוב מזה שבכל בעיה שמתעוררת יש לי כתובת למי לפנות.

ליעוץ ראשוני ללא התחייבות

השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת!

דילוג לתוכן